វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាលជំនាញឌីជីថលចាំបាច់

វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាលជំនាញឌីជីថលចាំបាច់ មានគោលបំណងសំខាន់ គឺកសាង និងអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពជំនាញឌីជីថលបន្ថែម ដល់មន្ត្រីរាជការ ដើម្បីឆ្លើយតប នឹងតម្រូវការការងារប្រចាំថ្ងៃស្របតាមគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍ វិស័យទូរគមនាគមន៍ បច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មាន ឆ្នាំ២០២០ របស់រាជរដ្ឋាភិបាលនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។

ជំពូកទី ១

ជំនាញកុំព្យូទ័រចាំបាច់

Essential Skill

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ ស្វែងយល់ពីគោលគំនិតសំខាន់ៗទាក់ទងនឹងអាយស៊ីធី ដូចជាកុំព្យូទ័រ ឧបករណ៍ និងសូហ្វវែរ
∙ ធ្វើការយ៉ាងមានប្រសិទ្ធិភាពជាមួយកុំព្យូទ័រលើតុ ដោយប្រើ Icons, Windows
∙ កែតម្រូវការកំណត់ប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការសំខាន់ៗ និងប្រើ លក្ខណៈជំនួយ ដែលភ្ជាប់មកជាមួយ
∙ បង្កើតឯកសារសាមញ្ញៗ ហើយបោះពុម្ពចេញមកក្រៅ
∙ ដឹងអំពីគោលគំនិតសំខាន់ៗនៃការគ្រប់គ្រងឯកសារ រៀបចំឯកសារ និងកន្លែងរក្សា ឯកសារ ប្រកបដោយ ប្រសិទ្ធភាព
∙ ស្វែងយល់ពីការផ្ទុកទិន្នន័យសំខាន់ៗ ហើយប្រើកម្មវិធី ដើម្បី បង្ហាប់ និងពន្លារឯកសារធំៗ
∙ ស្វែងយល់ពីបណ្តាញ និងជម្រើសតភ្ជាប់បណ្តាញ ដើម្បីអាច ភ្ជាប់ទៅបណ្តាញ
∙ ស្វែងយល់ពីសារៈសំខាន់នៃការការពារទិន្នន័យ និងឧបករណ៍ ប្រឆាំងនឹងមេរោគ និងសារៈសំខាន់ នៃការបម្រុងទុកទិន្នន័យ
∙ ស្វែងយល់បញ្ហាដែលទាក់ទងបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានបៃតង ភាពងាយស្រួល និងសុខភាពរបស់ អ្នកប្រើប្រាស់

មេរៀន ៖

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ ស្វែងយល់ពីការស្រាជ្រាវគេហទំព័រ និងសន្តិសុខតាមអ៊ីនធឺណិត
∙ ប្រើកម្មវិធីរុករកគេហទំព័រ (Web Browser) និងគ្រប់គ្រង ការកំណត់ (Setting) ចំណាំ (Bookmarks) និង លទ្ធផលគេហទំព័រ
∙ ស្វែងរកព័ត៌មានតាមអ៊ីនធឺណិតប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងវាយតម្លៃមាតិកាគេហទំព័រ
∙ ស្វែងយល់ពីការរក្សាសិទ្ធិ និងការការពារទិន្នន័យសំខាន់ៗ
∙ ស្វែងយល់ពីគោលគំនិតសហគមន៍អ៊ីនធឺណែត (Online Community) ការទំនាក់ទំនង និងអ៊ីមែល។
∙ ផ្ញើទទួលអ៊ីមែល និងគ្រប់គ្រងការកំណត់អ៊ីមែល
∙ រៀបចំ និងស្វែងរកអ៊ីមែល និងប្រើប្រតិទិន

មេរៀន ៖

ជំពូកទី ២

កម្មវិធីឌីជីថលសម្រាប់ការងាររដ្ឋបាល

Digital Tool For Administration

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ បង្កើតឯកសារបែបស្មុគស្មាញនានា
∙ ធ្វើទ្រង់ទ្រាយអត្ថបទ កថាខណ្ឌ និងតារាងកម្រិតខ្ពស់ តាមរយៈការប្រើរចនាប័ទ្មតួអក្សរនិងកថាខណ្ឌ
∙ ប្រើលក្ខណៈពិសេសដូចជា Footnotes​, Endnotes និងចំណងជើង គ្រប់គ្រងការដកស្រង់និងគន្ថនិទ្ទេសដោយប្រើតម្រង់ដែលបានជ្រើសរើស បង្កើតតារាងមាតិកាសន្ទស្សន៍និងសេចក្តីយោងឆ្លង
∙ បង្កើនផលិតភាពដោយប្រើ Fields, Form និង Template
∙ ប្រើបច្ចេកទេស Mail Merge តាមកម្រិតខ្ពស់ហើយធ្វើការជាមួយមុខងារស្វ័យប្រវត្តិកម្មដូចម៉ាក្រូ
∙ ប្រើការភ្ជាប់និងបង្កប់លក្ខណៈពិសេសដើម្បីបញ្ចូលទិន្នន័យ
∙ សហការនិងពិនិត្យឡើងវិញនូវឯកសារនានា លើកំព្យូរទ័រគ្នានអ៊ីនធឺណិត និងមានអ៊ីនធឺណិត ដាក់មុខងារសុវត្ថិភាពលើឯកសារ
∙ ដាក់ Watermarks, Section, Header, Footer ក្នុងឯកសារ ប្រើកម្រងវចនសព្ទនិងគ្រប់គ្រងការពិនិត្យអក្ខរាវិរុទ្ធ

មេរៀន ៖

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ ធ្វើការជាមួយសៀវភៅបញ្ជី ហើយរក្សាទុកវាក្នុងទំរង់ឯកសារ ផ្សេងៗ ក្នុងកុំព្យូទ័រ រឺពពក
∙ អាចប្រើបានផ្លូវកាត់ (Shortcut) និងឧបករណ៍ (Tool) ផ្សេងៗ ដើម្បីបង្កើនផលិតភាព
∙ បញ្ចូលទិន្នន័យទៅក្នុងក្រឡា ហើយបង្កើតបញ្ជី ជ្រើស តម្រៀប ចម្លង ផ្លាស់ទី និងលុបទិន្នន័យ
∙ កែសម្រួលជួរដេក និងជួរឈរ នៅក្នុងសន្លឹកកិច្ចការ ចម្លង ផ្លាស់ទី លុប និងប្តូរឈ្មោះសន្លឹកកិច្ចការឱ្យបានត្រឹមត្រូវ
∙ បង្កើតរូបមន្តគណិតវិទ្យា និងឡូជីខល ដោយប្រើមុខងារ សៀវភៅបញ្ជីស្តង់ដារ បង្កើតរូបមន្ត និងស្គាល់កំហុស ក្នុងរូបមន្ត
∙ ធ្វើទ្រង់ទ្រាយលេខ និងមាតិកាអត្ថបទ នៅក្នុងសៀវភៅបញ្ជី ហើយប្រើទម្រង់តារាងស្វ័យប្រវត្តិកម្ម
∙ ជ្រើសរើសក្រាប (Chart) ដែលសមស្រប ហើយបង្កើត និងរៀបចំក្រាប ដើម្បីបកស្រាយ ពន្យល់ព័ត៌មានប្រកបដោយ អត្ថន័យ
∙ កែ កំណត់ទំព័រសៀវភៅបញ្ជី ពិនិត្យ និងកែមាតិកា សៀវភៅបញ្ជី មុនពេលបោះពុម្ព

មេរៀន ៖

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ ស្វែងយល់ពីអ្នកចូលរួម គោលដៅ ទីកន្លែង និងការពិចារណាបច្ចេកទេសក្នុងការធ្វើផែនការបទបង្ហាញ
∙ បង្កើតនិងកែប្រែ គំរូ និង Theme ហើយធ្វើការជាមួយប្លង់មេស្លាយ
∙ បង្កើនបទបង្ហាញដោយប្រើឧបករណ៍គំនូរនិងរូបភាពដែលភ្ជាប់មកជាមួយ ប្រើអត្ថបទជំនួសសម្រាប់ភាពងាយស្រួល
∙ ដាក់ទ្រង់ទ្រាយគំនូសតាងកម្រិតខ្ពស់និងបង្កើតនិងកែសម្រួលដ្យាក្រាម
∙ ដាក់បញ្ចូលសម្លេង និងវីដេអូ បង្កើតសម្លេង និងថតអេក្រង់និងដាក់ចលនា ដែលមានស្រាប់
∙ ប្រើតំណភ្ជាប់ ការបង្កប់ ការនាំចូល និងនាំចេញលក្ខណៈពិសេសដើម្បីបញ្ចូលទិន្នន័យ ប្រើពាក្យសម្ងាត់ដើម្បីការពារសុវត្ថិភាពបទបង្ហាញ
∙ ដាក់កំណត់បញ្ចាំងស្លាយតាមតម្រូវការ
∙ ប្រើទិដ្ឋភាពអ្នកធ្វើបទបង្ហាញនិងគ្រប់គ្រងការបញ្ចាំងស្លាយ

មេរៀន ៖

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ យល់អំពីគោលគំនិតសំខាន់ៗទាក់ទងនឹងការសហការតាមអ៊ីនធឺណិតនិងបច្ចេកវិទ្យាពពក
∙ ប្រើប្រាស់ឧបករណ៍សហការតាមអ៊ីនធឺណិតនិងបច្ចេកវិទ្យាចល័តប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
∙ ប្រើកម្មវិធីលើអ៊ីនធឺណិត (Saas)
∙ ប្រើប្រាស់កម្មវិធីលើទូរស័ព្ទដៃសម្រាប់ការងារប្រចាំថ្ងៃកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព
∙ ប្រើប្រតិទិនតាមអ៊ីនធឺណិតនិងទូរស័ព្ទចល័តដើម្បីគ្រប់គ្រងនិងរៀបចំផែនការសកម្មភាព
∙ សហការនិងធ្វើអន្តរកម្មដោយប្រើបណ្តាញសង្គមប្លុកនិងវិគី
∙ ស្វែងយល់ពីគំនិតបច្ចេកវិជ្ជាទូរស័ព្ទចល័តសំខាន់ៗនិងប្រើលក្ខណៈពិសេសដូចជាអ៊ីម៉ែល និងការធ្វើសមកាលកម្ម

មេរៀន ៖

ជំពូកទី ៣

អក្ខរកម្មព័ត៌មាន និង ទិន្នន័យ

Information Literacy and Data

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ កំណត់នូវព័ត៌មានដែលត្រូវការ តាមអ៊ិនធរណេត ដើម្បី បំពេញតាមតម្រូវការជាក់លាក់
∙ ស្រាវជ្រាវ និងវាយតម្លៃប្រធានបទ នៅលើ អ៊ីនធឺណិត
∙ ស្វែងរកព័ត៌មានតាមអ៊ីនធឺណិតដោយសុវត្ថិភាព ដោយប្រើ ម៉ាស៊ីនស្វែងរក (Search Engine) និងកម្មវិធីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម
∙ វាយតម្លៃព័ត៌មានដោយប្រើលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យច្រើនប្រភេទ
∙ គ្រប់គ្រងនិងរៀបចំព័ត៌មានដោយប្រើឧបករណ៍ច្រើនប្រភេទ
∙ ដាក់ផែនការ ព្រាង ពិនិត្យឡើងវិញ និងផ្តល់ព័ត៌មាន តាមអ៊ីនធឺណិត

មេរៀន ៖

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ គោលគំនិតសំខាន់ៗទាក់ទងនឹងអត្ថប្រយោជន៍នៃព័ត៌មាន និងទិន្នន័យ សុវត្ថិភាព សន្តិសុខសម្ភារៈ ឯកជនភាព និងការលួចអត្តសញ្ញាណ
∙ ការពារកុំព្យូទ័រ ឧបករណ៍ ឬបណ្តាញពីមេរោគ និងការលួច ចូលប្រើដោយគ្មានការអនុញ្ញាត
∙ ស្វែងយល់ពីប្រភេទបណ្តាញ ប្រភេទនៃការតភ្ជាប់ និងបញ្ហា បណ្តាញជាក់លាក់ រួមទាំងជញ្ជាំងភ្លើង (Firewall)
∙ រកមើលវើលវ៉ាយវ៉េប ប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅលើអ៊ីនធឺណិត ដោយសុវត្ថិភាព
∙ ស្វែងយល់ពីបញ្ហាសន្តិសុខ ទាក់ទងនឹងការទំនាក់ទំនង រួមមាន អ៊ីមែល និងការផ្ញើសាររហ័ស
∙ បម្រុងទុក និងស្តារទិន្នន័យ ឱ្យបានត្រឹមត្រូវ និងសុវត្ថិភាព បោះចោលទិន្នន័យ និងឧបករណ៍ដោយសុវត្ថិភាព

មេរៀន ៖

ជំពូកទី ៤

និន្នាការបច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មាន សម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល

ICT Trend for Digital Economy

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ តួនាទីរបស់ ICT នៅក្នុងវិស័យសេដ្ឋកិច្ច
∙ ការបំលែងទៅជា ជីឌីថល (Digital Transformation)
∙ និន្នាការក្នុងពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច និងសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល
∙ សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុឌីជីថល
∙ ស្វែងយល់ពី e-Society

មេរៀន ៖

∙ Digital Transformation Process
∙ Digital Economy and Inclusive Digital Society
∙ Digital Financial Services
∙ ICTs for Better Lives: E-society

ជំពូកទី ៥

បច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មាន សម្រាប់គោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាព

ICT For Sustainable Development

នៅពេលបញ្ចប់នៃម៉ូឌុលនេះបេក្ខជននឹងអាច ៖

∙ យល់ពីតួនាទីដែលវិស័យ ICT នៅក្នុងការចូលរួមចំណែកដល់ការសំរេចគោលដៅ អភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាព
∙ យល់ពីសូចនាករ ដែលមានសក្តានុពល ដើម្បីកំណត់កម្រិតនៃការចូលរួមចំណែករបស់ ICT
∙ យល់ពីនិន្នាការអភិវឌ្ឍន៍ និងការប្រើប្រាស់ ICT នាពេលអនាគត
∙ យល់ពីការផ្សារភ្ជាប់គ្នារវាង ICT និងការជ្រើសរើស SDGs អាទិភាព

មេរៀន ៖

∙ Estimates of the Global Market
∙ Cloud Computing, IoT, AI, Big Data, Blockchain Machine Learning
∙ 5G and Beyond
∙ Ai For Global Good
∙ Global ICT Development Trends
∙ Estimates of the Global Market